blixtgordon

Livet är orättvis.

Kategori: Allmänt

Onsdag 7 november 2012
 
Igår fick jag ett tråkigt besked, en gammal vän har gått bort. Desse blev bara 53 år, det är inte rättvist när en ung människa (ja man är faktiskt ung när man är 53 år) hon har dragits med sin cancer i ett antal år. Nu orkade hon inte längre, det gör ont men jag vet att hon sa det sista Thomas prata med henne att hon inte orka längre.
 
Desse och jag umgicks mycket när vi var i 20-årsåldern, hon var ihop med Anders och jag Thomas och vi hade skitkul ihop vi fyra. Desse och Anders hade varit ihop sen hon var 14-15 år, när det blev slut mellan dom så fortsatta vi att umgås. Det blev mindre och mindre med åren, men vi ringde och tjöta ibland och sen för 7-8 år sen blev sjuk. Tyckte att hon var så stark, jag var nog den som grät mest. -Jag ska klara detta sa hon alltid, cancern försvann och kom tillbaka så höll det på. Det blev längre tid mellan samtalen, kanske var det mitt fel. Men ibland vad det jobbigt för det var mycket om sjukdomen, men det vara bara att lyssna. Du var en jättebra kompis och en pliktrogen och arbetsam människa, vi har haft så jävla roligt ihop.
Många goa skratt, helgalna kvällar ihop med dig och Anders
 Thomas ringde för ett tag sen till Desse men hon orka inte ta emot besök. Sen fick jag igår reda på av fd svägerska att Desse var dålig och hon ringde mig senare på kvällen sa att nu har Desse somnat in. Jag undrar hur Anders får reda på detta, hans liv är också tragiskt. Fick två stroke för några år sen, kan nu inte prata, får hjälp med allt av assistenter. Två så goa människor, drabbas så fruktansvärt.
Men vi har våra minnen kvar och det får man leva på nu.
 
Farväl Desse.
 

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: