blixtgordon

Nu är det lördag igen

Kategori: Allmänt

Lördag 7 januari 2012.

Idag skulle min svärfar fyllt 86 år, ibland så saknar jag honom fruktansvärt mycke. När jag ser Alize och Joey så tänker, synd att varken han eller min goa svärmor får uppleva dom. Farfar fick i och för säg träffa Alize, hon är född 2001 i augusti och farfar dog februari 2002. Så han fick ju vara med henne en tid, hon hade lärt sig att gå och det fick han uppleva. Men min goa svärmor fick inte uppleva någon av sina barbarnsbarn, tyvärr hon hade avgudat dom. Så idag var jag och tände ett ljus i Minneslunden för farfar.

Tog en lång promenad med Anna, Joey och Agne vi var nog ute i 1½ timme det var skönt.
Alize ville inte följa med, hon börjar bli stor vår lilla groda, men rätt som det var när Thomas och jag satt här och titta på TV, så ringer hon. Morfar får jag komma till er? Och morfar säger det jag inte om jag orkar, men Alize känner sin morfar så väl hon bara skratta. Hon vet att han menar självklart får du det. Alize är verkligen  glad i sin morfar, när hon var liten var det bara mig. Men nu är det bara morfar.
Så nu ligger hon i sin säng och läser, morfar har somnat och jag tittar på TV.

Imorgon är det medlemsmöte i Automobilklubben, jag måste gå på det.

Sen blir det lite god mat med min Thomas och sen är det jobbardag på måndag. Skönt att helgerna är över, så man kan bli som vanligt igen, vet knappt var det är för dag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: