blixtgordon

Jaha ännu en dag har gått.

Kategori: Allmänt

Torsdag 19 januari 2012


Denna dagen har varit en helt vanlig dag. Möte på förmiddagen med mina härliga kolleger, mycket snack om jobbet men samtidigt mycket skratt. Vår lilla groda kom till oss son vanligt ikväll, det blev korv med bröd och sen fika. Enda dagen jag fikar på är torsdagen, för att Alize är här.

Har tänkt på en sak, det snackas så mycket om drottning Silvias pappas koppling till nazisterna. Förstår inte varför man ska dra detta fram och tillbaka, även om jag avskyr nazism så tycker jag inte att andra, tredje generation ska behöva ta ansvar för dessa gärningar.  Jag är absolut inget fans av kungahuset tvärtom. Men jag tycker inte att drottningen ska behöva skämmas för sin pappas handlingar.

Nu ska jag titta på TV en stund sen blir det sängen. Ps Alize ville sova hos sin morfar, så jag har hamnat på andra våning.

En trädgård måste vårdas och kläs på samma sätt som kroppen.
George Herbert

Kommentarer


Kommentera inlägget här: