blixtgordon

Fint besök.

Kategori: Allmänt

Torsdag 26 Januari 2012.

Idag kom vår lilla groda, det är så roligt att hon fortfarande vill komma till oss. Vi pratar väldigt mycke när hon är här, om allt och inget. Det viktigaste är att lyssna på henne. Maten ikväll bestod av Burger King till Alize och Anders och Thomas och jag åt isterband, stuvade potatis. Det är gött.

Det blev lite TV-tittande också, vi har en tradition här på torsdagarna Halv åtta hos mig, CSI Miami.
Läggdags sen för Thomas och Alize, jag fortsätter att titta på fler deckare fullkomligen älskar dom.

Fast nu ikväll har jag tittar på ett avsnitt av Jag Cladius, en serie som gick på slutet av 70-talet tror det var 77 eller 78. Det var standard att man skulle titta på.

Det handlar om Romartiden och hur folk levde, eller folk och folk: hur kejsaren  och hans familj, undersåtar. Det går åt en hel del kejsare under denna tiden. Maktgalna människor tog död på varandra, genom förgiftning och lönnmord.
En klarar sig bra och det är just Cladius, eftersom han ansåg vara idiot. Men det var en väldigt klok karl, som lät alla tro det om honom.
Tycker att man ska hyra denna serien för det är faktiskt intressant.

Nu ska jag titta lite till på TV, sen blir det sova.

Här är några som filmen handlar om



Caligula.


Germanicus.



Livia



Cladius.



Cladius i filmen, spelades av Jakob Derek, fantastisk skådespelare.



Augustus.



Julia Drusilla syster till Caligula.



Nero.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: