blixtgordon

Semestern slut för denna gången.

Kategori: Allmänt

Lördag 27 augusti 2011

Jaha då var det slut på semestern,men den slutade bra resa till Turkiet. Tjejligan består av Anna, Alize och jag, stack till Turkiet den 17 augusti.Detta har varit bestämt sen länge, men jag har berättat för Alize att man måste spara pengar innan man kan åka. Därför har vi öppnat ett resekonto, där vi sätter in pengar varje månad så nu ska vi försöka komma iväg en gång om året. Vi hade helt underbart i Alanya, badade, solade var på delfinshow, Alize blev fotograferad med en delfin. Jag ska lägga upp bilder från vår resa i nästa inlägg. Men vi tyckte det var gott att komma hem, som Anna sa det ska bli gott att kunna spola ner toapapper och ligga i en mjukare säng. Själv tyckte jag det var gott att slippa alla ryssar ( förlåt mig) men dom gapa, terrade alla i poolen genom sitt sätt att spruta vatten på alla och åka på sina luftmadrasser ner för rutschkanan så det skvätte på alla. Detta gällde inte bara barnen utan även det vuxna. Det syns så tydligt från vilka länder människorna kommer ifrån ( det gäller inte alla) svenskar: ganska tystlåtna, tackar för maten, sköter sig relativt bra. Tyskar: har lugnat sig något genomm åren, men kan vara lite herrefolk fortfarande. Ryssar: gapar, tar plats, lämnar ofta inte hotellområdet, respekterar inte andra, kanske beror det på att dom har inte i så många år kunnat ta sig utanför sitt land innan. Vet kanske inte hur dom ska uppföra sig. Nu gäller det inte alla ryssar, det finns även andra nationer som uppför sig illa, men det märktes tydligt.
Thomas ligger fortfarande med sin fot i gips och i torsdags natt fick vi åka in till sjukhuset igen, gallstensanfall. Det blev för honom att ligga kvar där, jag fick åka hem skulle köra Anders och en kompis till honom till Landvetter. Då skulle dom till Manchester och se på fotboll, vilket lag det gäller behövs väl inte skrivas om.
Nu får man bara hoppas att Thomas blir bättre och sen är det bara att vänta till december, när vi ska bli mormor o morfar igen. Det ska bli så härligt, har väntat på det, men samtidigt förstår jag Anna o Billy att dom ville vara ihop ett tag innan barn planeras. Förståndigt tycker jag.
Visst känns det annorlunda att få barnbarn nu än förra gången, Alize betyder väldigt mycket för oss, men visst var man orolig, när ens 18-åriga dotter skulle ha barn. Kunde inte vidarutbilda sig, dålig ekonomi och inte hunnit vara ute och roa sig och ha skoj som alla tonåringar ska göra. Men dom klarade det bra, höll ihop till Alize skulle fylla 6 år det tycker jag är bra gjort. Anna har aldrig sagt om jag inte hade haft Alize kunde mina drömmar gått i uppfyllelse. För jag har sett att Anna och Alize har starka band mellan sig, visst ska en mor och dotter ha det. Men mellan dem finns det något som inte går att beskriva,det mårket jag av når vi var på semester. Ibland är det som dom var en människa.
Nu är det annorlunda utbildning, jobb, körkort, bra ekonomi. Så denna gången är man inte lika orolig.
Men dom ska veta Alize föräldrar att dom har en helt underbar liten tjej och det komer att gå bra för henne.
Men nu känner jag att min Anna har fått det riktigt bra och vi tycker verkligen om vår svärson, som finns tillhands för vårt barnbarn oxå.Men det ärr som han sa en gång till mig. - Jag visste att Anna hade barn och då får man ställa upp, det är säkert inte lätt att flytta in i en färdig familj men han lyckats skitbra. 
Och nu ska han få bli pappa själv och det är han värd. Han har alltid varit noga med att Alize ska kalla han Billy, för Alize har en pappa. Men jag tycker att Billy är en underbar (bonuspappa) han vill nog inte bli kallad så men jag tycker det.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och en cigg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: