blixtgordon

Då var detta valet över.

Kategori: Allmänt

Måndag 20 september.

Nu stundar det en ny fyra års period med dom borgerliga. Men det är ju svenska folket som har bestämt. Problemet med demokrati är att det är så krångligt. Men så länge alliansen inte befattar sig med rasistiska partier så får det väl gå.

Men kom nu inte och klaga alla ni som inte får jobb eller som inte får behålla er sjukersättning, ni har själva valt det.
Mer till dom rika, mindre till dom fattiga.
Svenska folket har fått den regeringen dom förtjänar. punkt slut.

Men visst  lever vi i ett härligt land, tänkte på det igår när jag skulle iväg och rösta. Man tar sig dit utan rädsla, inte behöver jag gömma mig för att jag kanske är oliktänkande. Mina anhöriga behöver inte vara rädda för att militär eller polis ska komma och hämta dom till en oviss framtid om den ens finns, kanske är döden det enda. Alla kan visa vem dom rösta på och stå för det. Även om demokrati är krångligt så är det fantastiskt bra.

Nog om valet.

Igår var vi oxå på Göingagården och plocka äpplen ( precis som man inte har tillräckligt i trädgården) men det var lilla grodan som ville det, hon ville ha med Gordon. Vi fick ihop ett par påsar med äpple, så det blev äppelkaka med vaniljsås igår kväll.
Nu är det snart dags att åka och jobba.

Hejdå.









Kommentarer


Kommentera inlägget här: