blixtgordon

Alla helgons dag.

Kategori: Allmänt

Lördag 6 november.

Idag är det alltså alla helgons dag eller gravsmyckodagen som man kalla det. För vi har faktiskt inga helgon i vår protestantiska tro.
Det är ju också Gustav Adolfs dagen, firas till minne av Gustav Adolfs dödsdag 6 november 1632 tror jag, det firas nog mest i Göteborg eftersom Gustav Adolf grundade den staden.

Men för mig spelar det ingen roll, jag går hellre denna dagen till Minneslunden på kyrkogården och lägger blommor och tänder ljus. Tänker på dom som är borta. Mina underbara svärföräldrar.

FY SJUTTON vad jag saknar dom, svärfar fick ju uppleva Alize, men tyvärr inte min svärmor och jag kan bara tänka på hur hon hade njutit med att vara med Alize. Jag är inte troende men jag tror att dom sitter däruppe nånstans och tittar på oss och får sin del av grodan.

För ett antal år sen Alize var nog tre eller fyra år, så gick vi och tittade på stjärnorna och då säger jag att - gamlafarmor och gamlafarfar sitter där på varsin stjärna och vinkar åt oss. - Ska vi vinka tillbaka? Jo det ville hon så vi vinkade. Hej gamlafarmor, hej gamlafarfar då säger Alize - När mormor du vinkade på fel stjärna gamlafarmor sitter där, så peka hon på en annan stjärna.

Ja jag salnar dom så mycket, men får vara tacksam att jag har mina föräldrar kvar i livet än och hoppas att det blir så några år till.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och sen blir det en cigg.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: