blixtgordon

Tandläkaren aj aj aj.

Kategori: Allmänt

Tisdag 25 maj

Varit hos tandläkaren idag, det gjorde inte så ont att laga, men att betala.
Sen har jag pratat med min groda hon mår inte bra. Tror att hennes föräldrar får sätta sig ner och prata, jag vill inte se mitt lilla barnbarn lessen så ofta som hon är. Det gör ont i själen, men jag ska inte lägga mig i. Har hört förr att jag ska inte lägga mig i ochjag har  fått skit för det.  Men jag är sån att jag säger inget som jag inte kan stå för. Börjar bli smått förbannad på alla vuxna som inte förstår hur illa man kan göra ett litet barn. Jag har sagt det förr och säger det igen: det är inte hur du säger det, utan hur personen uppfattar det. Är man bara ett litet barn så uppfattar man saker på ett speciellt sätt, det får nog vi vuxna lära oss.  Ska också veta att barn är smarta, det går inte att lura dom med att säga en sak och göra en annan dom fattar.Vi vuxna vi kan vara så egoistiska och bara tänka på vår egen lycka.
Tänk på att förälder är man på livstid, varje dag i veckan.
Nog om det, ska ta och sätta mig en stund och titta på TV.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och en cigg.

Du kan ge utan att älska, men du kan inte älska utan att ge.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: