blixtgordon

Snö,snö,snö,snö.

Kategori: Allmänt

Onsdag 3 februari.

Den stora skottardagen idag, jag har skottat hela på infart och den är stor. Många pauser både med cigg och utan, svetten rann men jag tänkte på att nu försvinner det en del kalorier. Så det var bara att fortsätta. Thomas fick ta taket på carporten, för det var så mycket snö så taket började bågna, det hade varit vackert om Bonnevillen hade blivit cab utan att vi ville det.
Sitter just nu och tittar ut, det fortsätter att snöa, men nu kan jag vara lugn, för nu har Anna kommit hem från jobbet. Varje gång hon jobbar kvällen är jag så orolig, hon måste skicka ett mess när hon kommit hem. Skulle bli tokig om det hände henne nåt.
Jag tänker på vad min mamma brukar säga- hon har bara två önskningar och det är att min pappa går bort före henne, p.g.a att han skulle aldrig klara sig utan henne och att hon INTE överlever sina barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Jag håller med henne Vi har ju gått igenom detta en gång, när Anders var med om en bilolycka och hur det kunde sluta, att få det telefonsamtalet på söndagsmorgonen det är inte roligt. Det känns som allt bara rinner av en och att man ska falla ihop i en hög och allt detta hinner man uppleva innan  dom säger att han inte är svårt skadad.
Så kan jag tänka att om det skulle hända Anna någonting, hur skulle det gå för lilla grodan? hur mycket skulle hon få träffa oss? Det skulle jag aldrig klara, detta är dumma tankar men jag kan inte hjälpa att jag tänker så ibland. Det är säkert jättelöjligt, men så känner jag.
Jag skulle kunna gå genom eld och vatten för min familj och det vet alla som känner mig.

Nu ska jag dricka färdigt mitt kaffe ta en cigg och kolla på TV.

Om det är något du inte gillar- ändra på det! Om du inte kan ändra på det-ändra din attityd

Maya Angelou


Här kommer några fina vinterblider.








Gordon älskar snö.



Detta är faktiskt en vinterbild ur Howies perspektiv och motto håll dig inomhus, spara på energin.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: