blixtgordon

Måndag igen.

Kategori: Allmänt

Måndag 22 februari.

Igår var Alize och jag och fickla på Varbergs fästning. Fickla är att i ficklampans sken höra historier om människorna som har bott på fästningen. En guide som hette Inger berättade med stor inlevelse om drottning Blanka, kung Magnus, Morgen Gyllenstjärna, Kristian den fjärde och Bockstensmannen. Sen smög det omkring figurer bl.a drottning Blanka Alize och jag såg henne i alla fall. vi hörde ljudet av kanonskott och någon som ropade på oss, var det Bockstensmannen kanske? Det var spännande både för gammal och ung.
Sen gick vi hem från stan till Breared, det är inte närmsta väg. Men Alize var så duktig inget gnäll om att hon var trött, vi gick och prata om allt möjligt, löste lite världsliga problem.Sen erbjöd morfar henne att sova över och det behöver man bara fråga en gång.

Idag kom det snö, är det nån som vet hur snö ser ut? Det är något vitt som fullkommligen invaderar hela Sverige i mängder. Jag tror att jag blir tokig snart.
Fick hämta Anna på hennes jobb idag, för hennes bil hade gått sönder och Billy var fick laga den. När vi skulle hämta Alize hemma hos oss, körde jag fast ååhhhhh. Bad Alize om ursäkt, för jag läste en lång ramsa med alla svordomar jag kan och det är ganska många.

Nu blir det faktiskt ett glas mjölk och TV.




Räcker att se det på bild, då är det vackert.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: