blixtgordon

Sjuk vovve.

Kategori: Allmänt

Torsdag 12 augusti.

Stackars gamle Gordon, idag var det veterinärsbesök. Han får något som heter fukteksem, p.g. a hans tjocka päls. Så blir det sår och han kan inte låta bli dom,utan slickar nu blir det krage ett tag. Lite salva oxå. Anna är alltid så rädd att det är sista gången och att jag kommer hem med bara ett koppel. Men vi får hoppas att det dröjer. nu ska han bli frisk, men vist ser han konstig ut, liknar mest en nakenhund. Han är nämligen rakad på flera ställen på ryggen.

Alize har varit här i två dagar, jag fick bra hjälp av henne idag när Gordon skulle skötas om.

Hon är helt underbar lilla grodan, jag har lovat henne att om hon kommer alltid att vara nr ETT. Det är viktigt att inte behandla barnen olika, för det är då det uppstår svartsjuka. Det är inte barnen själva som framkallar svartsjuka, det är vi vuxna när vi inte tänker på hur vi behandlar barnen. Jag kan med stolthet säga att Anna har aldrig fått höra - du som är stor får tänka på att du får vänta eller att inte göra si eller så. För det är inte hur vi vuxna säger eller gör, det är hur barna uppfattar det och det kan såra väldigt mycket.

Ciggen och kaffet har jag redan njutit av.

Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Nalle Puh.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: