blixtgordon

Fredag igen.

Kategori: Allmänt

Fredag den 18 september.

Igår fick jag inte skrivit något, först satt Alize vid datorn sen kom Anders skulle spela poker.
Som vanligt var vi hos Kim så Alize fick sin ridlektion, hon börja bli jätteduktig hon träna på volter, rida lätt och rida på spåret. Går lite bättre nu när hon ska sadla och tränsa, när jag stod där och tittade på henne tänkte jag - vilken tur jag har som få vara med henne så mycket. Men som det ser ut nu så är de så.När vi åkte hem prata vi lite om allvarliga saker men det behåller vi för oss själva, vi har lite hemlisar hon och jag.
Efter ridningen gick vi in till Anna ( min arbetskamrat) och fika hon bor alldeles intill, prata en stund det var skönt för Anna är nog den bästa arbetskamrat man kan ha. När det har varit något som varit jobbigt har hon alltid funnits för mig, hoppas att hon känner att jag vi ställa upp för henne lika mycket.
När vi kom hem skulle vi egentligen åka till Frida för hon fyllde år igår, men Alize var så trött så hon ville bli hemma. Vi stanna hemma och åt korv med bröd och titta på TV ihop med morfar.
Alize spela lite data sen var det dags att lägga sig, hon var så rolig när hon kröp ner i sin säng- sprattla med benen och sa- det är så mysigt så jag kan inte vara still med benen vet du mormor
jag älskar dig!!!!. Sen fick morfar en kram och jag en. OH gud vad det känns skönt finns inget bättre än att få en ärlig riktig kram av Alize.
nu ska jag snart åka till jobbet och det ska bli skoj. Kommer att skriva lite mer sen.



Alize leder ut Verona inför dagens ridlektion.

Jag har varit iväg och jobbat, har ju förut berättat om mitt jobb. Det är ett väldigt roligt arbete. Jag jobbade som undersköterska i 25 år, började på Kåsa 1976 och har sen jobbat på boende för dementa, även på dagvård för dementa ett underbart jobb. Men 1998 så gick min rygg i kras i form av diskbråck och då bestämde jag att göra något annat. Har alltid varit intresserad av att arbeta med ungdomar, så det fick bli en 2-årig utbildning till fritidsledare. Det var tufft i början, men jag klara det.
Fick sen jobb på Läjets fritidsgård( numera heter det ungdomsgård vår inriktning är från 11-19 år.)
Där arbetar jag med Anna som har jobbat på gård i över 25 år, sen har vi hjälp av en av våra gamla gårdsbesökare Elin hon är en pärla.

Att jobba med gamla eller unga, principen är den samma att visa respekt för varje individ och att ha ett gott bemötande. Jag känner att jag gjorde rätt val för 10 år sen.

Har redan tagit en kopp kaffe,meeen en cigg blir det sen.


  Bilder på min arbetsplats både ute och inne









                              Elin bakar kärleksmums

Kommentarer


Kommentera inlägget här: