blixtgordon

Torgdag

Kategori: Allmänt

Söndag 25 oktober.

Idag skulle Anna, Alize o jag stå på torget och sälja lite böcker. Det har ju varit en sån söndag innan, där man har möjligheter att sälja saker som man inte använder, men tycker är synd att slänga.Men som det regnade så gick inte det, Alize var så sur men vädrets makter rår man inte på. Hon sa ett par väl valda ord till sin mamma barn kan vara ganska grymma ibland.Hon vet precis hur hon kan såra sin mamma. En mamma som kör henne till dans varje tisdag, ser till att hon får rida varje torsdag och hittar på mycket med henne. Men Alize hade blivit lessen sen och sagt förlåt, för hon mena inte så. För hon älskar sin mamma väldigt mycket dom är ett starkt team. Regnandet fortsatte till efter middag , så jag tog en vända hem till mamma o pappa. Mamma hjälpte mig med att nåla ihop Alize tröja, har aldrig stickat med raglanärm innan. Men nu är den färdig och den blev jättetuff hoppas att hon vill ha den verkar som att det är viktigt vad man har på sig i skolan. Kan bli retade om inte kläderna är "snygga".

När regnet hade slutat gick Thomas o jag en lång promenad runt hela Apelviken det var skönt.
Anders var hemma o åt men han var inte på speciellt gott humör, hans älskade lag Man United förlorade över Liverpool ( Billys lag) han hade fått ett litet meddelande av Billy med en smilegubbe.
Men han fick trösta sig med middag hemma hos mamma o pappa.

Igår var jag hos Anna vi hade "tjejkväll" Anna, Alize, Tova och jag tittade på film och åt massa onyttigt.
Har förresten köpt pumpa idag skall gröpa ur den imorrn och göra ett vackert monster av den. Tänkte ta den till jobbet på torsdag så kan jag ta hem den sen till fredag
Nu ska jag ta en kopp kaffe och en cigg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: