blixtgordon

Jönköping

Kategori: Allmänt

Söndag 29 november.

Vad är det för rubrik? Jo det är så här, vi har inte gjort så mycket för "våra" stora killar på gården. Så då bestämde vi att köra upp dom till D.H i Jönköping. Anna N, Suss o Elin körde upp dom i torsdags. Anna N o jag hämta dom idag, ska säga att det var inte lätt att gå upp klockan 06:00 i morse men det gick. Vi hade fika med oss, det är alltid lika roligt att åka iväg med Anna N hon har stötta mig i så mycket. Ingen vet egentligen hur mycket hon har betytt för mig, varit ett bollplank när jag har haft det jobbig. Hoppas att hon känner likadant, för jag har försökt att ställa upp för henne i en jobbig period. Vi trivs så förbannat bra ihop, det är få förunnat att ha en sån arbetskamrat.
Igår skrev jag inget hade faktiskt inte tid, min lilla Kajsa var här. Jag är faster till Kajsa och hon är yngst av kusinerna, hon åt med oss på kvällen och vi satt och tjöta om allt och inget. Vi kan prata om allting det är en väldigt klok ung kvinna.
På förmiddagen var jag och hämta mer granris, sen blev det shopping med våra barn. Man blir alldeles varm i kroppen när man ser dom ihop, relationen var inte så bra under en viss tid vilket berodde på att det fanns saker som vi andra inte tyckte var okej. Men nu är det helt annorlunda och det är skönt som mamma och se det. Vad dom än har gjort så är det våra älskade ungar och vi stötta dom i allt. Man ska aldrig försvara när dom har gjort fel. Dom har alltid fått ta konsekvenserna av sina handlingar, men stötta dom har vi alltid gjort. Vem är den som kan döma och säga att så skulle jag aldrig göra eller, det skulle vår familj aldrig drabbas av.

Snart ska jag sätta mig och titta på fotboll, matchernas match Barcelona/ Real Madrid det blir häftigt.

Kaffe och en god kaka kanske till det
ibland är livet skönt.

Kärlekens tragedi heter inte döden, den heter inte skilsmässa- den heter likgiltighet.

William Somerset Maugham.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: