blixtgordon

Bockstensmannen

Kategori: Allmänt

Onsdag 29 juli.

Började dagen med att städa, bädda rent och en promenad med Gordon. Ringde Anna och hörde om vi skulle göra något tillsammans. Vi tog med oss Alize och hennes kompis Tova till mossen ,där man hittade Bockstensmannen 1936. Tjejerna tyckte det var lite spännande och vi pratade om hur tyst där var i skogen inga fåglar som sjöng, men vi hörde korpar lite spökligt och mysigt.Berättade om hur man hade hittat honom och att man trodde att han hade blivit dödad då. Inte visste man att man hade hittat en kropp från medeltiden. Dom tyckte det var spännande. Plockade blåbär, där fanns jättemycket blåbär och lingon, hade jag bara haft gummistövlar med mig skulle jag plockat mer. Tog en fika oxå, det är så mysigt att sitta ute i skogen och bara va.

Tjejerna sprang omkring och skrattade, men ibland är jag lite orolig för lilla grodan, vissa stunder kan hon se så lessen ut, jag vill bara att hon ska må bra. Det är svårt att förstå hur hon känner det, Thomas och jag försöker förklara för henne att  hon kommer alltid att va nr 1, även om Anna får mer barn kommer alltid Alize att va något speciellt. Kommer givetvis att älska alla barnbarn lika mycket, men Alize är den första och kommer så att vara. Hon ska veta att mormor och morfar finns här alltid, hit kan hon alltid komma om det är något.
Nu ska jag ta en kopp kaffe och en cigg

Här hittade man BockstensmannenHät hittade man Bockstenmannen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: