blixtgordon

Funderingar över att ha en blogg.

Kategori: Allmänt

Fradag 4 december.

Jo jag har funderat över det här fenomenet att blogga. Varför skriver folk i en blogg? Jag tror att dom mesta gör det för att dela med sig av sitt liv. Jag själv gör det för att jag tycker det är roligt,älskar att skriva det är som en dagbok, fast alla får läsa den.Läser en hel del bloggar, finns en del som skriver om allt kanske lite för mycket, men det är upptill var och en men sen finns det dom som bara skriver om hur bra allting är hur lycklig man är. Mycket av det är säkert lögn, ska man ändå skriva så, skriv om hur jäkla jobbigt livet kan vara ibland. Alla har medgångar och motgångar så är det i livets hårda skola. Jag skriver ofta om hur dagen har varit och vilket humör jag har varit på. För ibland är faktiskt allting pest och pina. Det känns som något äter upp en inifrån och ut, vill inget annat än hjälpa alla men kanske känna efter att man måste lära sig att säga STOPP. Min kollega har sagt ett par tänkvärda ord till mig- Varje gång du säger NEJ till någon eller något, så säger du JA till dig själv.
Vi kanske skulle lära oss lite av det.
Imorrn ska jag göra en krans av granris och som ljuskrona, få se hur det blir. ( Visst var detta tvära kast) Det är det som är roligt med att blogga man kan hoppa från tråkigt, djupt till roligt och lättsamt.
Tack för mig.

Kaffet har jag jämte mig ciggen är redan avklarad.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: