blixtgordon

Storstädning på jobbet.

Kategori: Allmänt

Måndag 31 augusti.

Började med att samla ihop en jäkla massa skräp, det var allt ifrån gamla skinnsoffor till trasiga pingisbord. Åkte till återvinningen och slängde av allt.
Anna och jag blev så sugna på att köpa nåt till Gården, slutade med en plattTV 46 tums och ett Wii-spel.
Så jävla roligt det var att spela Wii jag bowlade som aldrig förr, ungarna var oxå nöjda hoppas att dom är rädda om det nu.

Imorgon är det kalas som gäller, min underbara pappa fyller 85 år och vi ska dit allihopa. Det är ett privilegeum att få ha sina föräldrar i livet när man själv är över 50. Hoppas att får ha dom kvar ett tag till min bror och jag.
Våra föräldrar har alltid funnits för oss ett stort stöd, alltid kunnat komma hem och berättat vad det är som tynger en. Även nu i vuxen ålder är det skönt att ha dom.

Just nu lyssnar jag på vår hund Gordon, han ligger och sover och snarkar som en vuxen karl. Tänk han är 10 år och börjar bli lite gaggig, men hoppas att han får några år till. Vet inte hur livet ska bli utan honom. Det är egentligen Annas hund när vi hade varit och hämtat han fick hon avstå en sommar med sina kompisar för att sköta om honom. Skaffar man ett djur så måste man lära sig att det är jobb med det och det klara hon av bra.
Det gäller ju faktiskt när man skaffar barn oxå, barn är inte en liten leksak som är gullig och visas upp för andra. Många skaffar barn för att dom tror att det är en dans på rosor och pluttit och att förhållandet blir bättre med ett barn, man ska tänka sig för mer än en gång innan man sätter barn till världen  barn blir stora och man ska kunna ge dom en trygg uppväxt och fostra dom, så att dom klarar sig ute i samhället. Det är en skyldighet vi har som föräldrar.Arbetar man med barn o ungdomar som jag gör får man se en hel del.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och en cigg



Jag har ingen större respekt för någon som inte är visare idag än han var igår.

                                                                                          Abraham Lincoln

Kommentarer


Kommentera inlägget här: