blixtgordon

Vänsterhäntas dag

Kategori: Allmänt

Torsdag 13 augusti.

Vakna tidigt idag, körde Anders till arbetsförmedlingen. Sen åt vi god frukost som vanligt lite extra när Alize är här, då är det stekt bacon, färska frallor och god ost smaskigt.

Idag är det de vänsterhäntas dag det ska vi fira, vi är några stycken Julia Roberts, Robert de Niro, Eminem,Bill Gates,Ludvig van Beethoven, Barack Obama, Pablo Picasso. Tom Cruise, Sarah Jessica Parker och Annika Pihl. HAHAHA inget dåligt sällskap va?
Vi bestämde idag att vi skulle slappa ( eller rättare sagt var det jag som ville det) men det blir som det blir. Först gick jag en långpromenix med Gordon, sen ville Alize pyssla och det fick givetvis hon måla några gipsfigurer som jag hade gjort innan. Bruka hitta olika leksaksformar t.ex leksaker som man har i sandlådan, hon fick måla en snigel och en fisk. Sen har hon en lite katt som hon målade svart precis som Freja, den ska hon använda till att spara pengar. Det är en spargris eller sparkatt  eller?
Så mycket blev det med denna slappadagen.

Nu är det bara en vecka kvar på semestern, sen jobba men det är bara skoj. Jag tror att jag har det roligaste jobbet som finns, har aldrig sagt eller tänkt att fy fan nu ska jag dit, efter nio år går jag fortfarande dit med glädje. Skulle aldrig kunna tänka mig att gå tillbaka till vården, näää det fick räcka med 25 år sen hade jag gjort mitt.

Nu har Thomas o Alize gått och lagt sig schh jag tror dom har somnat.
Nu ska jag ha en kopp kaffe och en cigg



Alize konstverk





 Sparkatten eller vad man nu ska kalla den

Kommentarer


Kommentera inlägget här: