blixtgordon

Jaha söndag igen

Kategori: Allmänt

Söndag 9 augusti

Vilken rolig fest igår, Var hos Kjell och Ingela. Kjell är en gammal kompis till Thomas, dom har varit kompisar sen dom var 15 år.God mat många minnen, många härliga skratt ja så mycket så tårarna kom. Tittade oxå på film, Kjell ha lagt över sina gamla super8 på VHS ska nu lägga över dom på skivor. Det var så jäkla skoj och se hur vi var klädda förr och frisyrer. Efter ett alldeles för snabbt slut på kvällen åkte vi hem, men bestämde att vi ska träffas om en månad igen, för vi hann ju inte gå igenom alla filmerna.
Idag var det lite sent  att  vakna, det är inte ofta jag dricker något men nu slog jag på stort. Så i dag blev det inte gjort så mycket, bara det gamla vanliga promenader med Gordon, köpa tidningen och äta middag somna i soffan.
Tittade på en dokumentär om en muslimsk tjej från Syrien, bott i en lite by där och flyttar med sin familj till Libanon. Hon vill inte som sin äldsta syster bli bortgift när hon är 13 år utan går emot föräldrarnas vilja. Dom har valt ut hennes kusin till make, men hon vägrar. Givetvis är hon en skam för hela släkten, pappan slår henne men hon står på sig.Och mot alla odds får hon gifta sig med den killen hon gillar, han är kristendessutom , hennes lillasyster har precis fått barn 14 år gammal gift vid 13 årsålder. Hon var stolt över sin systet som hade vågat gå emot och gifta sig med den hon älskar. Jag rekommenderar den kommer i repris den heter "Inte som min syster"
Nu ska jag ta en kopp kaffe och en cigg

Kommentarer


Kommentera inlägget här: