blixtgordon

Sportlov

Kategori: Allmänt

 
Fredag 15 februari 2013
 
På måndag börjar sportlovet och då händer det mycket på gården, på tisdag åker vi och badar i Borås och sen blir det målarverkstad och mycket mer.
Idag ska vi ha rollspel på jobbet, Anna och jag ska vara nån av våra ungar och dom ska vara vi.
Igår var det Alla Hjärtans dag, vi firar det inte så mycket men lite gott till fikat blev det och varsin liten present till barnbarnen. Själv fick jag en ask med choklad av Thomas, annars är det bara kommersiellt handlarna vill ha sålt saker.
Alize skulle iväg och åka skidor i Åkulla med sin klass idag, jag skickade med henne varm choklad, mackor och ett äpple och festis.
Hon är så klok vår lilla tjej, berätta för oss om ett par tjejer som går i sexan. Dom tycker att Alize och Evelize är barnsliga när dom leker häst, en av dessa tjejer bara skryter om allt hon kan och hur duktiga hennes familj är. Hur duktiga dom är på skidor och att hon har häst. Men en av tjejerna vill gärna vara med och leka häst, men som Alize säger så vågar hon inte för att den här andra tjejen (drottningen) skulle reta henne.
Alize sa till mig att --- mormor jag tycker att hon är feg, för ibland är hon med oss och leker.

Ja.... så är det i skolan. tycker att det är så härligt att dom kan vara barn länge tids nog blir dom vuxna och då kommer andra problem.

Jag är såååååå stolt över Alize hon är en mycket klok tjej.
 

Ge det bästa du har till världen och det bästa kommer att komma tillbaka till dig.
                                                                                                        Ella Wheeler Willcox

Kommentarer


Kommentera inlägget här: