blixtgordon

Mörkret kommer smygande.

Kategori: Allmänt

Torsdag 29 september 2011

´Nu märks det att hösten är på antågande, kvällarna blir mörka fort och man känner sig lite halvfrusen. Men dagarna kan ju fortfarande vara väldigt varma och goa. Finns inte mycket som går upp emot en skön, solig höstdag. Färgerna är fantastiska gult, rött och orange, Långa promenader, får numera låna en snabb hund Gordon orkar inte nån längre sträcka. Men vad kan man begära när man har fyllt 12 år, det är ca 85 människoår.

Idag har lilla grodan kommit till oss, nyduschad och sitter och spelar på datorn. Något hästspel som jag inte förstår men hon väntar tills att Robinson ska börja, då kryper hon upp till morfar för dom bägge gillar det programmet. jag drar mig upp på andra vånign och kollar på nåt annat, tycker inte att Robinson är nåt vidare.

Alize sa idag - Att nu är jag nog snart frisk, för jag längtar efter mjölkchocklad. Så vad gör mormor stannar vid Coop och köper en chockladkaka, allt för lilla grodan.

Nä nu ska jag ta mig en kopp kaffe och slå mig ner i soffan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: