blixtgordon

Kaloribomber.

Kategori: Allmänt

Söndag 30 augusti.

Idag tog jag med mig Alize till Tre Toppar, vi åt glass där mumsmums. När vi åkte hem pausade vi vid gamla Wohlens, där är ju lagerförsäljning. Alize fick ett par fina vinterstövlar dom hade kostat 400 kr men nu betalade jag bara halva priset. Ringde Anna och fråga först men hon är ganska lugn när jag handlar till Alize, för hon vet att jag köper det som hon behöver och jag vet vad Anna och Alize gillar.
Där är kläder oxå vi gick där men jag hittade inget som passa mig, då säger lilla grodan - mormor du brukar inte ha så tantiga kläder som dom har här. Fick mig ett gott skratt.
Igår var vi med Thomas kusin Tommy, hans sambo Birgitta och hans mamma Ulla och åt på Sakura Tai mycket god mat.
Jag tog friterat fläsk med ris och currysås, Thomas tog friterade jätteräkor det var så gott. Vi gick både dit och hem, för det är ju inte så bra för oss att äta sån mat.
Men jag lärde mig när jag gick på Extravaganza att det är ett val man gör, bara man vet hur man ska förbränna det sen.
Jag mådde faktiskt lite illa är inte van att äta så fet mat.
Nu blir det hårda pix igen, det går jätte bra för oss, vi ligger på ca 14.000 steg om dan inte illa va?

Jag har ju klarat hårdare diet innan, då när jag gick ner 18 kilo åt jag ju inget på 5 veckor. Det kanske inte är så bra, men har mycket övervikt så hjälper det inte att dom säger- det räcker att du går ner 0,5-1 kg i veckan. Man vill ha ett snabbt resultat och det fick jag då och måste säga att jag har aldrig mått så bra som då.
Nu ska vi ta dom sista kilona så fort som möjligt, när jag hade gått ner lovade jag mig själv att aldrig bli så tjock igen och nu är det 10 kg kvar. Sååå det är bara att sätta igång.

Men en kopp kaffe och en cigg ska ha.






Kaloribomb nr 1



Kaloribomb nr 2.



Alize kan äta hur mycke glass hon vill.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: