blixtgordon

Tandläkarbesök

Kategori: Allmänt

Måndag 14 september.

Usch tandlälaren idag kan inte hjälpa att jag är så rädd. På min tid (som det heter) hade vi en tandläkare som satte skräck i varenda unge. Kalla mig bortskämd för att jag ville ha med mamma in, då var jag 6 år. Han hade så mörk röst och ludna händer märk väl att då hade dom inte handskar på sig. Kan inte glömma denna människan så fortfarande vid 51-årsålder är jag rädd. Sitter som en fiolsträng i stolen hade inte haft något emot att bli nersövd. Klara mig ganska bra idag, tog lite tandsten men tror ni inte att han hitta ett litet hål i sista tanden.
Nu gör det inte bara ont i munnen utan plånboken oxå.
Tänk som det är nu det finns nog inte många ungar som är rädda hos tandläkaren, hoppas att det gör att deras tänder är bättre än våra. Jag har i och för sig bra tänder, oftast är det gamla lagningar som får göras om. Förr borrade dom ju upp hela tanden oavsett hur stort hålet va, nu kanske dom inte ens lagar det om det inte är tvunget. Så det är ju inte konstigt att när man tappar en plomb så är ju hålet hur stort som helst.
Jobbat idag till 21:00 så det har inte hänt så mycket  jag är  varken förbannad eller glad för något speciellt, så inget mer att skriva idag.

Men som vanligt innan sängdags kopp kaffe o en cigg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: