blixtgordon

Solsken.

Kategori: Allmänt

Onsdag 2 september.

Vilket härligt väder här har varit nu i två dagar!!! underbart.
Igår firade vi pappa som fyllde 85 år, eftersom det var en vardag så kunde inte alla komma. Micke jobba i Karlstad, Rickard jobbar oxå borta och Maggan skulle jobba kvällen. Men vi andra var där Thomas, Anders, Anna, Billy, Alize, Alexandra, Kajsa och jag.
Har man kommit upp i den åldern och yngst av alla syskon och få vänner kvar i livet så blir det inte så många som kan komma, men pappa är nöjd med att vi kommer. Hans gamla syster var där en stund (äldsta) men orka ju inte så länge hon kom ihop med min kusin.
Det är nog inte bara roöigt att bli gammal. många av ens vänner är borta, men det är gott att ha båda föräldrarna i livet fortfarande. Vi har väldigt starka band i vår familj, man behöver inte tala om hur mycket man älskar dom, utan visa genom handlingar och att bry sig.

Mamma hade köpt smörgåstårta och sen åt vi av hennes berömda och omtyckta tårta, Billy tycker den är så himla god han skulle nog kunna äta utav den till han spyr. Mamma sa det att hon tänkte på Billy när hon gjorde den.
Vi hade köpt en bok om Varberg och fin chocklad och the. Sen fick pappa blommor och en jättefin bok av Alexandra där mamma och pappa ska skriva om sin barndom och uppväxt.
Vi pratade om hur det var när ungarna var små, jag sa till Alexandra att hon har samma relation till sin farmor och farfar ( mina föräldrar) som Alize ha till Thomas och mig. Hon var mycket hos dom när hon var liten, för hennes föräldrar separerade oxå. Alize är ju som jag har skrivit något alldeles speciellt för oss, jag tycker synd om dom mor-och farföräldrar som inte träffar sina barnbarn så mycket, dom går miste om många underbara stunder.

Anders hade varit på Vallen igår och fått Ronaldos autograf och foto på honom, han är ju fotbollsfanatiker skulle dit idag oxå.
Jag kommer att skriva mer ikväll för nu ska jag iväg och jobba.




Fyra generationer.



Anna, Billy och Thomas bakom lampan.




Kusinerna





Anders Alize pappa och Alex



Vår trygghet mamma, mormor, farmor och mogagga (gamlamormor)  

Har redan tagit en kopp kaffe, men det blir en cigg innan läggdags.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: