blixtgordon

Fest ikväll.

Kategori: Allmänt

Lördag 29 oktober 2011.

Ligger på soffan och bloggar, Alize har intagit min säng och jag är inte nån större lust att titta på Nickilodien eller vad det heter. Det överlämnar jag med varmt hjärta till Thomas.

I torsdags så var i på GeKås och inhandla lite allt och inget, fick handlat lite till Alize och bebben. Alize köpte själv, sporrar, ridmössa, strumpor och trosor. Köpte också present till Anna från Alize, men det kan vi ju inte skriva här. Alize är sååååå smart, hon hade egna pengar med sig. Men hon sa till mig att jag kunde betala allt så fick jag pengar av henne sen. Det sluta med att hon betalade bara sporrarna och sin mössa den hon ska ha i stallet. Smart va?

Igår var det jobbardag, Alize var hos oss eller rättare sagt hos Thomas. Dom sov så gott när jag kom hem.

Ikväll är det fest i lokalen WAC, det ska bli skoj. Bandet Hårdroxbandet ska spela, har inte hört dom innnan men det blir säkert bra. Hoppas att det kommer mycket folk.

Alize mage krånglar igen, vi pratade idag om det var något hon var orolig för. Men det sa att det inte är, Anna är så nervös för att Alize ska tycka det är jobbigt att få ett syskon och få konkurrens om mammas gunst. För det är så att Anna och Alize har en relation och band mellan sig, som inte går att förklara. Jag har haft en jättebra relation till Anna, men inte så som dom har.
Det är klart detta blir andra syskonet i år, men Anna och Billy blev så glada när dom blev med barn. Det är ju inte så att man kan bestämma riktigt när det ska bli. Men Alize tar nog det bra, så ser det ju ut i många familjer, mina barna, dina barn och våra barn.

Hon är en tuff tjej och hon tycker att det ska bli skönt att ha mamma hemma på dagarna.

Nu stundar helgen Halloween, som vi har börjat att fira i Sverige också. Den kommer ju ifrån Irland och Skottland, kom till USA med emmigranterna på1840-talet.
Vi firar det här också, får inte jämföras med Alla helgons helgen, det är en av de få katolska traditionerna vi har kvar. Vi brukar kalla den för gravsmyckodagen.

Nu tillbaka till Halloween, många klär ut sig och skär ut i pumpor Jack O`Latern.
Jack var en elak smed som sålde sitt blod till djävulen, för att kunna köpa sprit. Googla på honom så kan ni läsa mer, faktiskt riktigt intressant.

Nä nu ska jag slappa och titta på TV en stund, kanske en kopp kaffe till.

Man hinner med nästan hur mycket som helst, om man bara inte gör sig någon brådska.
Anonym.





En bild på den "riktige" Jack O Latern


Den traditionella Jack O`Latern.


















Kommentarer


Kommentera inlägget här: