blixtgordon

Pepparkaksbak

Kategori: Allmänt

Torsdag 15 december 2011

Idag var det dags för det årliga pepparkaksbaket. Vi var hemma hos Anna, för det var enklast. Vi mötte Alize vid bussen och sen bar det av hem. Fram med formarna, deg och kavlar sen var det bara att sätta igång. Hade köpt färdig deg enklast så är inte så duktig som förr, när det gjordes deg till 200 pepparkakor. Alize tröttna ganska fort, sen skulle Anna och Billy iväg och skriva på faderskapet ( urlöjligt att man fortfarande håller på med det.) Måste ju finnas ett enklare sätt att göra det på.Men det blev en hel del pepparkakor ändå.
I alla fall så åkte vi hem till oss sen Alize och jag. Vi pysslade lite, mest jag gjorde smällkarameller. Pappersstrutar har jag gjort innan, det ska nämligen bara vara vitt i vår gran i år.
Har lånat ut våra andra julgransdekorationer till Gården.

Nu ska jag gå göra mig en kopp kaffe och ta en macka är hungrig.

Vårt julpyssel.




Joey såg till så att blev riktigt gjort.





Kommentarer


Kommentera inlägget här: