blixtgordon

Anna-dagen

Kategori: Allmänt

Fredag 9 december 2011.

Idag ska man lägga lutfisken i blöt, enligt gammal traditon. Men för mig är det vår dotters namnsdag, har alltid gett barnen varsin present på sina namnsdagar. Anders har ju sin dag- när Anders braskar, slaskar julen och Anna ska man lägga lutfisken i blöt.

Idag har jag varit på begravning, min gamla fasters. Hon var gammal hela 98 år och sjuk, då kan det vara ganska skönt att få somna in.
Alize var med och jag tycker att det är ok, för att göra det naturligt med döden. hon tyckte att det var intressant och inget var obehagligt.

Sen körde jag henne hem, hälsade givetvis på lille Joey. Mormors prins, jag har ju redan en prinsessa.

Blåsten är häftig, några av våra tegelpannor har åkt i backen. Men den ska ju avta hoppas jag.

Nu ska jag titta på Idol, har ju följt det tack vare att jag jobbar fredagskvällar, men ikväll tog jag ut komp. Känns konstigt att först vara på begravning, sen sticka iväg och jobba.

Tack för mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: