blixtgordon

Jaha redan torsdag imorgon.

Kategori: Allmänt

Onsdag 30 september.

Vilken underbar dag det har varit, vilket fint väder. Gick en promenad på middagsrasten, solen sken och det var varmt. Tänkte gått en lång promenix, men batteriet i min Mp3- spelare tog slut och då kan jag inte gå. När jag går själv utan hund och mänskligt sällskap måste jag ha musik. Låta det vråla ut hårdrock, när man går är härligt!!!!!
Tänker på en del som har hänt under en tid nu, fy sjutton vad jag är glad för att vi har kloka barn. Dom tänker framåt  Hur vill jag att min framtid ska se ut? Man ska vara stolt över sina barn och det är vi.

Sen har vi en helt genomsnäll svärson, som alltid ställer upp när man behöver hjälp. Samtidigt är han en fantastisk sambo och (bonuspappa) till grodan. Vet att han inte tycker om att bli kallad bonuspappa, men han ställer upp så mycket för henne, så det namnet ska han bära med ära. Ingen är gladare än jag att han gör det ( det ska väl vara Anna då hahaha).

Har precis läst ut boken som heter White Line Fever, som handlar om Lemmy Kilmister fronfiguren i Motörhead.
Han berättar med värme, humor och ilska hur det funkar i musikbranschen
Lemmy Kilmister föddes 1945 i England. Han började sim´n musikaliska karriär på 60-talet genom att spela i olka band och roddade bland annat för Jimi Hendrix. 1975 grundae han rockgruppen
Motörhead och är deras eviga sångare och basist. Idag är Motörhead en av världens mest legendariska rockband.

Så här skriver han om sig själv- Vad som är normalt för mig är dödligt för en annan människa- och vad som är normalt för andra människor är dödligt för mig.
Vilket är okej för min del. Jag antar att jag skriver något slags medicinsk historia. Jag ska skänka min kropp till scince fiction

Måste bara skriva ner vad som står i slutet av boken.

Han förlorade sin far och sin styvfar med bara 7 månaders mellanrum.

Han skriver - Man skulle kunna tro att dom gjorde det med flit bara för att göra mig lack. Min styvfar som räddade oss från besvärligheterna som min riktige far gav oss efterlämnade skulder och min riktige far efterlämnade pengar så där ser man. Jag tyckte inte särkilt mycket om någon av dem och i mitt tycke kommer min biologiske far alltid att vara ett rövhål-- han lämnade en ung tjej och lät henne ta hand om ett barn och dessutom hans mamma som bodde hos oss. Det där " man ska inte tala illa om de döda " är skitsnack. Folk blir inte bättre när dom är döda, man bara låtsas att de är det. Men det är inte sant. Folk är fortfarande rövhål, det är bara att dom är döda rövhål.
Jag är i alla fall i högsta grad levande och det det här är sannerligen inte sista ni hör från mig.


Till sist ( och det är ett gott råd): köp våra skivor.

Jag kan inte säga att jag har lyssnat så mycket på Motörhead, så jag ska lyda det goda rådet. Lemmy vågar verkligen skriva ner hur det är i musikbranschen och han skräder inte orden, samtidigt verkar han vara en mycket snäll människa och hålla sitt ord och visa en viss ödmjukhet mot många andra band.

Visste inte att han har skrivit texter till både Ozzy ( som oxå är en vän till honom)
och Ramones
Tycker verkligen att ni ska läsa boken, skitbra!!!!


Nu ska jag ta en cigg och vem vet lyssna lite på Motörhead.








Kommentarer


Kommentera inlägget här: