blixtgordon

GeKås var det ja.

Kategori: Allmänt

Lördag 11 september.

Började morgonen med en tur till Ullared, min snälla dotter följer med på alla mina infall. När vi väl kommer dit, ska parkera vad händer då???? Jo jag kör foten i botten på kopplingen, vad ska vi göra nu försöka parkera bilen. Fick starta och köra på ettan. Vi gömde oss bakom några byggnader en bit ifrån. Men so What vi gick in och handlade, skulle ha gardiner, lampor och lite annat smått och gott. Jeanette visade mig en jättefin hör och häpnad adventsljustake. Jag brukar inte köpa julsaker i september, men denna var så himla fin, så jag kunde inte låta bli. En vit ljustake med små tomtar, som sitter hopkurade på rad. Man ser inte deras ansikte utan bara en stor luva och stora fötter. Förlåt Jeanette om jag tog din i`de men jag kunde inte låta bli. Det är nog fler än vi som kommer att köpa den.

Givetvis ska man ha fika när man har handlat så oxå vi. Sen var det bara att ringa Billy som kom till Ullared och bogsera oss hem.
Han är så snäll, jag kommer ihåg en gång precis i början när han och Anna var ihop. Anna var ute i Veddige och jag skulle hämta henne där, fick bensinstopp!!!!!!. Mobilen funkade inte fick till slut knacka på en hus komma in och ringa efter Anna. Hennes kollega körde henne, jag stod ungefär 10 meter från macken och när Anna kom hade jag hoppat fram på ångerna till macken. Men under tiden hade Anna ringt Billy och undrat om han kunde komma och hämta oss. Han hade kommit ut i sin bil, när Anna ringer och säger att han inte behöver komma.
Billy kommer nog alltid att komma ihåg mig som hon som har krångel med bilen.

Nu ska jag sätta mig och titta på TV och ta en kopp kaffe.
Ciggen är rökt, allt är i sin ordning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: