blixtgordon

Första snön.

Kategori: Allmänt

Torsdag 21 oktober.

Idag kom den första snön, lite väl tidigt för min smak. En kompis ringde nu ikväll han bor i Spanien 24 grader varmt skönt va?

Som brukligt varje torsdag kom grodan, vi skulle baka bullar men det fick jag göra själv. Hon skriver nämligen på en bok de ni. Hon är jätteduktig, jag tänker inte berätta vad den handlar om men vissa saker påminner lite om hur hon har det till vardags och hur hennes liv ser ut.

Sen blev det pannkakor och hon åt tre stycken. Sen blev det fika innan hon skulle hem. För hon ligger inte över hos oss, den helgen hon ska vara hos sin pappa. - Då längtar jag så efter min mamma

Fikan bestod av nybakta kanelbullar och varm choklad med vispgrädde, en annan får ju låta bli det men doften kan man också njuta av. Givetvis fick hon en påse bullar med sig hem att bjuda mamma och Billy på.

Väl hemma igen slängde jag mig i soffan och slötittade på TV:n

Nu är sista rundan med Gordon gjord för ikväll, men natten blir nog inte rolig vår katt tycker inte om blåst och han springer ut och in, kan inte bestämma sig. För tillfället är han ute få se hur länge det varar.

Nu är ciggen rökt och kaffet druckit.

Såg att det jag skrev sist har försvunnet den 17 oktober är borta tyvärr. Kanske är det för att datorn är väldigt konstig, kanske dyker det upp vem vet.


Bullbak



Alize fikar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: