blixtgordon

Tung dag

Kategori: Allmänt

Fredag 26 mars.

Idag begravdes Sebastian, det var tungt. Men begravningen var väldigt fin, mycket fina låtar,både rap och hårdrock.
Det är svårt att se föräldrarna och visst tänker man: skulle vi klara av det att mista ett barn. Ja det gör man, pratade med en bekant som sa det att man gör det. Hon har en vän som miste sin son i en olycka och visst är livet svårt och blir aldrig mer sig likt, men på något sätt överlever man. Jag tror att det är vår överlevnads instinkt som gör det.
Efter begravningen följde några med oss ner till gården och fika och alla sa samma sak, att det var en så fin begravning.
Nu sitter jag på jobbet och skriver, brukar jag aldrig göra men här är inga ungdomar då kan jag göra det.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och en cigg sätta mig ute på trappan och filosofera lite.

Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag
och någonting alldeles oväntat sker
Världen förändrar sig varje dag
men ibland blir den aldrig densamma mer.

                                                           Alf Henriksson

Kommentarer


Kommentera inlägget här: