blixtgordon

Sista dagen i Januari.

Kategori: Allmänt

Söndag 31 januari.

Nu går vi in i februari, iaf mot rätt årstid fast man kan knappt tro det när man tittar ut. Natten litt idag började inte så bra, Thomas fick ont av gallan och det gick så långt att tabletterna hjälpte inte. Klockan halv ett fick jag köra upp honom till akuten. Vi gjorde som vi brukar ( för detta är inte första gången) jag kör upp honom, han ringer när han fått smärtstillande och jag hämtar hem honom. Jag vänta till klockan tre men ingen Thomas ringde, somnade och vakna inte innan halv sju och han hade inte hört av sig. Ringde akuten, nej han har blivit inlagd på avd 2 B. När jag kom upp till honom på förmiddagen tyckte jag att han verka pigg, men sen på kvällen när Anna, Alize och jag var där var han väldigt trött och nedstämd ville bara hem. När vi satt där och prata såg jag att han var så gul i ansiktet och ögonen. Gallblåsan var väldigt inflammerad så levern hade börjat ta stryk.
Det värsta är att Anders blir så orolig, han tror att Thomas har någon allvarlig sjukdom och han har varit hemma par gånger idag. Frågar mig hela tiden- mamma det är väl ingen cancer? Anders och Anna fick se sin farfar för åtta år sen bara bli sämre och sämre i cancer och det tog dom väldigt hårt speciellt Anders. Han och farfar hade en speciell relation och dom gjorde mycket tillsammans. Båda Thomas föräldrar har gått bort i cancer, farmor plågades i många år innan hon dog med farfar gick det alldeles för fort 3 mån bara.
Så Anders är orolig för att pappa oxå har cancer, men jag tror att det är hans galla som spökar. Imorgon får han komma hem då ska vi pyssla om honom.

Man är alltid lite orolig att man ska bli ensam, vi har så mycket kvar att göra det är lite ensamt här hemma. Det är inte ofta som vi är ifrån varandra så här, vi är ett gammalt strävsamt par har varit ihop i 33 år. Men jag ligger inte ensam i sängen, den är ockupperad av en katt och en hund.
Nu ska jag göra mig en kopp kaffe ciggen tar jag senare.

Det är inte den som har lite, utan den som önskar mer, som är fattig
Latinskt ordspråk.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: