blixtgordon

Hej mitt vinterland

Kategori: Allmänt

Tisdag 5 januari

Vilket vinterväder vi har fått, jag tycker att det är ganska häftigt. Men jag vet att dom som ligger ute på vägarna tycker annorlunda, vilket jag kan förstå.Men ungarna har ju jätteskoj ute i snön.När Gordon och jag var ute, fastnade det så mycket snö under tassarna på honom så han kunde knappt gå. Han har ju så mycket päls mellan trampdynorna så där blir bra fäste. Vi fick vända och gå hem.
Nu är alla helger över och jag tycker det är skönt, nu har jag semester denna veckan ut sen kallar jobbet. Lika roligt som det är att fira jul,nyår så är det gott att plocka bort grejorna igen. Har bara granen kvar och ljuskronan, granen är fortfarande så himla fin så jag tycker det är synd att slänga ut den, men i helgen måste jag ta farväl av den. Ikväll blir det lugnt och skönt titta på TV och fortsätta att sticka på Alize tröja. Hoppas att hon tycker om denna, hon är så orolig för vad dom ska säga i skolan. Det är väldigt viktigt med kläder.
Har inte träffat henne på ett tag, längtar efter henne. Undrar vad hon säger den 15 januari, när den nya familjemedlemmen kommer hem hon vet ju inget än och det är lika bra. Ifall att det blir något krux så har man inget sagt, hon saknar Freja sååå mycket.

Snart ska jag ta en kopp kaffe och en cigg


Några vinterbilder




Kommentarer


Kommentera inlägget här: