blixtgordon

Tragiskt.

Kategori: Allmänt

Torsdag 11 februari.

Igår fick vi ett besked som aldrig är roligt att få. Ännu en ung människa som ryckts bort. En av Anders kompisar orkade inte längre utan tog sitt liv, han tog det säkra och ställde sig på spåret. Vad är det som gör att en ung människa inte orkar längre. Alla känner nog skuld, kunde man gjort nåt mer eller ställer vi vuxna upp för lite.? Tänker oxå på hans anhöriga och den stackars lokföraren.
När något sånt här händer, tänker jag på några kloka ord som en gårdsbesökare sa. Vi hade en ung kille för ett antal år sen som tog sitt liv, endast 17 år par år efter hade vi en annan som ramla ihop och dog. Då sa hon till mig ( jag använder andra namn ) Oskar tog sitt liv, så han ville dö. Men Johan dog när han hade roligt och inte ville dö, det är skillnaden Annika. Kloka ord tycker jag.

Samtidigt tänker man på föräldrarna till den killen som försvann förra torsdagen, inga spår som leder någonstans. Hur kan en människa bara gå upp i rök? För anhörigas skull så hoppas man att han blir hittad, så dom får sörja.

Annars flyter allting på som vanligt, som alla andra torsdagar har vi lilla grodan här. Jag tror dom har somnat hon och morfar, det låter så.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och en cigg.

Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar

Nalle Puh

Kommentarer


Kommentera inlägget här: