blixtgordon

Min lilla groda.

Kategori: Allmänt

Torsdag 4 februari.

Varit ute och åkt pulka idag, Alize och jag. När vi kom hem gjorde vi en fin snölykta och snöänglar. Lagom frusna gick vi in till morfar och fick korv med bröd, Alize åt jättebra man blir hungrig när man är ute i snön.
Alize och jag spelade Sims, då krama jag henne och sa att - jag älskar dig. - Mormor jag älskar inte dig lite utan jag älskar dig jättemycket. Det värmde änna ner i tårna.

Jag brukar inte hålla på att säga till henne i tid och otid, hur mycket jag älskar henne för det vet hon. Man kan visa det genom handlingar, vi gör så mycket roligt ihop.
Vet inte vad jag skulle ta mig till om det hände henne något.

Senare på kvällen blev det som vanligt fika och sen läggdags för Alize och morfar. När jag tittar på dom där dom ligger och sover, så känns det så gott i hjärtat. Tänk att vi har den möjligheten att få dela så mycket tid med vår lilla groda.

Nu en kopp kaffe och en cigg.

Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

Epictetus




Pulkabacke



Nerför backen



Snöängel vid namn Alize.



Vår snölykta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: