blixtgordon

Påskhelgen

Kategori: Allmänt

Långfredag 2 april.

Alize sov över som hon gör varje torsdag till fredag, sov ganska länge Alize var nervös. Hon skulle ju tävla i Clear Round. Vi åkte ut vid ett-tiden, tävlingen började klockan två.
Hon skulle rida först, fick gå runt och titta på banan och memorera hur hon skulle hoppa. Sen var det dags att göra verona fin, med påskfjädrar i man och svans. Hon blev jättefin. Sen var det dags att skritta av henne, dom var två tjejer som delade på Verona.
Alize fick två rosetter, det var en mycket stolt tjej som satt och titta på resten av tävlingen.
Jag stod ihop med Anna( min jobbarkompis) och sålde fika och slängde käft med folk. Anki, Virre
Micke med sambo och son, farmor och Valborg var och titta.
Anna och jag fick stå och frysa, Alize ville inte åka innan alla hade tävlat färdigt.
Sen blev det hemfärd med en stolt liten groda och en varm fika hemma.

Påskafton 3 april.

Thomas och jag tog Bonnevillen till kyrkogården sen åkte vi hem och förberedde maten för alla våra ungar skulle komma och äta. Thomas  myser när dom är här allihopa.Jag hann gå bort till Jeannette och lämna en blomma. Sen vid fyra-tiden kom Anna, Alize, Billy och lilla grodan och vi åt så vi var mätta i flera timmar. Anders gick efter ett tag, hann skulle ut med kompisar. Men Anna, Billy och Alize stannade till elva, vi satt och snacka hade jättetrevligt..

Påskdagen 4 april

Gått en promenix med Gordon, sen kom Alize hon ville sova över här och det gick bra. Har plockat ut hennes cykel, så vi tog en tur. Alize cykla och Gordon och jag gick.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och en cigg.

Den som vill göra verklighet av sina drömmar nåste vara vaken.

Michael Pfleghar.


Lite bilder från påskhelgen.


















Kommentarer


Kommentera inlägget här: