blixtgordon

Moralkärring

Kategori: Allmänt

Tisdag 29 september.

Jag blir så förbannad, såg en trailer på TV idag programmet Ensam mamma söker. Hur kan man utsätta sina barn för detta, att dejta flera killar inom en kort tid och låta dom sova över när barnen är hemma.
När man hör experter tala om detta, ska man gå väldigt långsamt fram när det gäller barn. Barnen måste ju oxå lära känna den andre personen. Det tar lång tid innan man lär känna varandra och under den tiden ska man inte blanda in barnen. Tänk själv att se mamma stå och kyssa en vilt främmande karl, bara efter att man har känt varandra i några dagar. Det är helt vansinnigt tycker jag, sen inte nog med det visa det i TV.
Sen tycker jag att det talas så mycket om hjärtstopp och att vi ska skänka pengar till Hjärtfonden och det tycker jag är jättebra. Tänk om alla barn och vuxna fick lära sig hjärt och lungräddning, man kunde börja tidigt i skolan och lära ut det på alla arbetsplatser. Det är en del som får det genom sin utbildning, jag har fått det ett antal gånger eftersom jag har jobbat i vården i 25 år och sedan som fritdsledare. Men det är inte utan att det skulle behövas uppdateras och som sagt var alla skulle få lära sig det utefter sin förmåga.
 Jag läste nånstans att i USA får barnen fick lära sig redan i småskolan, vi tar ju efter annat från " over there" så varför inte detta.
Det skulle nog rädda en hel del liv oxå, handen på hjärtat hur många föräldrar har visat sina barn hur man ringer 112 om något händer.
Nu har jag väl varit en riktig moralkärring, men detta är vad jag tycker.

Nu en kopp kaffe och en cigg.

( fy så har jag pratat om hjärtstopp så ska jag röka)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: