blixtgordon

Hungrig

Kategori: Allmänt

Måndag 7 september.

Fy fan rent ut sagt vad jag är hungrig, är just nu inne på snabbversionen av bantning. Dricker bara näringsdryck (vet att det finns dom som vet vad jag talar om.) Vet oxå att det går över efter ett par dagar, förra gången klarade jag 5 veckor så några veckor ska jag väl kunna ta.
Har ju alltid varit en rulta och med andra ord alltid bantat, men det är först nu som jag har gått ner så här mycket. fast när jag väntade barn för så där 27 år sen vägde jag mindre än vad jag gör idag. Jag gick upp 5 kilo när jag väntade Anna och 6 kilo med Anders men då var han en riktig klump på nästan 4 kilo, så det var inte mycke ändå. Anna var en liten plutt bara.
 Detta med vikten tänk att det är ett sånt stort problem för många, nu bryr jag mig kanske inte lika mycket som när jag var ung. Men visst vill jag vara snygg i kroppen köpa häftiga kläder fast jag är över 50 år. Alla som säger att dom inte bryr sig om vad andra tycker utan gör det för sin egen skull, ljuger för sig själva ( jag vet har själv sagt så). Visst vill man att andra ska tycka att man är snygg, kanske att jag tänker lite mer på min hälsa nu än förr. Givetvis är jag mycket tryggare i mig själv nu än förr, men komplimanger är alltid roligt att få.
Det är bara att kämpa på, tänkte att jag ska ta 10 kilo till sen får det vara bra.

Har fått gjort färdigt mitt lilla krypin i Alize rum, ( det rummet hon har hos oss)där har jag alla mina färger och ramar allt som jag gör ihop med Alize. Hon tycker det är roligt när vi pysslar (som Alize säger) då sitter vi och småpratar och löser alla världsliga problem, hon får oxå en möjlighet att prata om saker som kanske är känsligt för andra att höra då är mormor bra.
Hon har bestämt att vi ska stå på torget och sälja tvålar till jul, så det är bara att sätta igång med att tillverka.

Tycker att vi har det så bra nu Thomas och jag, underbara vänner och att våra barn och vårt barnbarn har det bra. Det har ju varit ett par kämpiga år men som familj så löste vi det, viktigt att ta itu med saker med en gång sen får andra kalla en besvärlig och bitchig men so what det bjuder jag på.

Nääää nu ska jag ta en kopp kaffe och en cigg

Good night.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: