blixtgordon

Trött och seg.

Kategori: Allmänt

Onsdag 14 oktober.

Jag har varit så seg idag och fruktansvärt trött. det är väl hösten som gör sitt. Vi fikabesök idag Micke ( Alize pappa) var här och hämta lite grejer och tog en kopp kaffe. Han såg inte ut att må så bra, men vi satt och snacka om allt och inget. Vi har sagt hela tiden att han är alltid välkommen hit. Han har varit här ett par gånger och det är lika roligt varje gång.
Sen kom Anna och åt middag hon blev så förvånad av att se Micke hos oss. Men det är så skönt att se att dom kan vara sams dom har ju dock haft ett förflutet  och har en underbar liten dotter.  När man har barn måste man kunna prata och träffas.

Nu till nåt helt annat, jag såg ett program på TV Fakta idag om organdonation. Programmet var ifrån Australien och det var en ung man som fick nya lungor, en kvinna som fick ett nytt hjärta, en man fick ny bukspottkörtel och en liten tös på 17 mån som fick en ny lever och den var från en vuxen människa. Tycker att det är var en plikt att ha donationskort. Många säger - Jag vill inte att det ska skäras i mig när jag är död eller i mitt barn. Men vänd på det istället skulle du inte vilja att ditt barn fick ett nytt hjärta om det behövdes och då är det ju ett annat litet barn som är död. Man måste ge och ta, tror inte man kan förstå hur det känns om ens barn är svårt sjuk och vet att bara hon/han får ett nytt hjärta, lever eller bukspottkörtel också är det ingen som donerar.
SÅ TÄNK EFTER skaffa ett donationskort.
Jag har ett haft i många år, spelar inte mig nån roll om dom skär i mig efter jag är död, kan jag hjälpa någon annan så är det ju jättebra.
Fast nu är väl kroppen för gammal bäst före datumen har väl gått ut hahahaha.
Men skämt och sido gör detta nu.

Nu en kopp kaffe och en cigg (säkert bra med ciggen)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: