blixtgordon

Dagar med Alize

Kategori: Allmänt

Måndag 26 oktober.

Klockan kvart i åtta dök vår lilla groda upp iklädd pyjamas, kröp ner till oss. Denna vecka är dom lediga från skolan (höstlov) och då ställer vi upp. Idag har hon varit med mig på jobbet, det är ju tur att jag har ett sånt jobb så hon kan vara med mig. Först åkte vi och hämtade Elin sen bar det av till Axfood för att handla lite till gården, sen åkte vi om Hajen köpte lite mat tog oss en god middag på gården. Sen kom Suss och då var hela gänget samlat det är så mysigt ho oss.
Vi har pyntat lite till torsdag då vi ska ha en liten Halloweenfest på gården. Vi har gjort spöken, girlanger och imorrn ska vi rita fladdermöss och hänga upp på väggarna.Har oxå gröpt ur en pumpa som vi sätter ljus i sen. Ska oxå bjuda på nåt "läskigt" att äta. Många undrar nog har hon inget annat att skriva om, än sitt barnbarn jo det har jag men Alize är vår diamant o vår lilla groda. Hon är mycke hos oss, vi försöker att ställa upp så mycket vi kan och orkar o hon tycker det är roligt att vara här.
Vi ska ha henne hela veckan om ingen annan kan ta henne, men hon får så gärna vara här. Anna kan inte ta ledigt nu, när hon börjar nytt jobb nästa månad. Jag är så glad för hennes skull att hon har fått ett jobb som hon förhoppningsvis kommer att trivas med. Anna har jobbat o slitit sen Alize var 9-10 mån och det har varit tufft många gånger men hon är envis. Blir man mamma vid inte fyllda 19 år så får man växa upp och bli vuxen och det har hon klarat bra. Så jag önskar henne all lycka med det nya jobbet. Grattis gumman detta är du värd.
Vi har varit ute och gått en lång promenad Thomas o jag givetvis så var Gordon med oxå. När vi kom hem mötte Howie oss då ville han in och ha MAT förstås, sen lägga sig i soffan.

Nu blir det ingen kopp kaffe och cigg tog jag när vi var ute och gick, hälsosamt vaaaa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: