blixtgordon

Vaccin

Kategori: Allmänt

Torsdag 12 november.

Alize fick sin spruta idag ( den första en till om 3 v ) Det blev jag som fick gå med henne, Anna jobbade och någon annan fanns inte tillgänglig. Men det gjorde jag så gärna, frågade henne - ska jag hålla dig i handen- om du vill sa hon. Sen satt hon och titta när sköterskan stack in nålen i armen. Sen vad det bara som jaha då var detta gjort. Körde henne till skolan, hon har haft lite ont i armen så det är nog tur att det inte blev nån ridning. Hon har ju bandage om foten oxå sen hon stuka den, fortfarande lite svullen men vad kan stoppa den lilla grodan inte mycke. Vissa vuxna förstår jag inte mig på, det stod helt klart att det va barn mellan 3-9 år. Ändå kom det in en man och kunde inte fatta varför HAN inte blev vaccinerad. Han behövde det " mer än barnen" eller?????
Vet inte hur det gick, han gick in bakom till sköterskan HUR KAN MAN.
Jag lovar dyrt och heligt att jag ska vänta till v48 som sagt, vill inte ha på mitt samvete att något barn har blivit utan, för att jag inte ska bli sjuk.

Har känt mig lite dassig idag, vet inte vad det är riktigt men envis som jag är så skjuter jag det åt sidan. Jag har inte tid att vara sjuk.

Alize är som vanligt hos oss, vi har ätit pannkakor och fikat med pepparkakor o mjölk.

Nu sover hon

Jag ska gå ut med Gordon sen blir det en kopp kaffe och en cigg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: