blixtgordon

Det var ett tag sen.

Kategori: Allmänt

Söndag 1 november

Har inte varit inne här sen i onsdags men det har inte blivit av, egentligen ska man väl skriva varje dag i en blogg. Jag lovar det blir ändring på det nu.
Jaha torsdag var som vanligt Alize var o red och jag stog o frös. Hon gallopperade för första gången det gick som hejsan svejsan. Väl hemma igen fick Alize vara med Thomas för jag skulle jobba på kvällen, när jag kom hem vid halv tolv sov dom bägge två.
Fredan var jag ledig och Anna hämta Alize ett-tiden och sen städa jag lite tände min pumpa med Jack ò laterna fejs. Sen åkte vi ut till familjen Paulsson, Börjesson och Andersson och åt ostbricka det var så gott. Alize tycker det är så roligt att vi kommer och firar lite Halloween med henne, vi har gjort det ett antal år nu.
Vi åkte väl hem vid 22-tiden och satte oss o titta på en film en kusligt en, Solstorm hette den. Michael Persbrandt, Susann Reuter och Isabella Scorroppo ( vet inte om det är rätt stavat) den var faktiskt riktigt bra.
Åt en go frukost och tog enn shoppingrunda till Veddige, hitta egentligen inte så mycket, men vi hade ändå en påse med oss. Jag var ute och räfsa lite löv, sen kom Anna o Billy och rädda mig så då blev det fika. Thomas kokte krabbor som han och Billy skulle ha, jag äter inte krabba men det luktar ganska gott när dom kokas. Anna tyckte det var äckligt att dom levde när man kokar dom, men det görr alla skaldjur. När det hade börjat skymma åkte vi upp till kyrkogården och tände ljus, fortfarande efter snart 8 år sen farfar gick bort ( Thomas pappa) tycker jag det är jobbigt. Farmor dog för 9 år sen och jag saknar dom väldigt mycket ibland, alla säger att dom har underbara svärföräldrar men jag hade det verkligen, helt fantastiska. Ställde alltid upp för oss o våra barn, farmor fick tyvärr inte uppleva Alize och det kan jag tänka på ibland. Tänk vad hon hade tyckt att det var roligt. Ibland skulle jag vilja vrida tillbaka tiden och rätta till dom fel som blev, när man sitte och titta på kort, så kan man tänka att då visste man inte hur framtiden skulle bli. Fast det är nog bra för allt är nog förbestämt jag tror på ödet.
Sen lekte jag taxi nästan hela kvällen, först hämtade jag Anders i Veddige han var hos sin lilla guddotter Olivia, det var klockan 22, sen ringde Anna o fråga om jag kunde köra dom till MC-kåken där var fest. Så vi plockade upp dom på vägen, fick köra två ggr, men det spelar ingen roll det är bara roligt att kunna hjälpa till.

Har pausat i mitt skrivande o ätit lite kyckling.
Här kommer några kort från torsdag till söndag

senare blir det en kopp kaffe och en cigg




Alize och lilla Wilma ute och knackar dörr Bus eller godis



Alize i full galopp.



Vår Jack ò latern


Det är så vackert i Minneslunden. Det är inte utan man känner hur tårarna bränner.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: