blixtgordon

Bakning

Kategori: Allmänt

Tisdagen 14 juli.

Idag har jag bakat muffins, fick hjälp av Alize när hon kom hit. Vi bakade amerikanska muffins, dom blev jättestora några blev lite välbakade men dom gick att äta.  När Anna  kom fick hon provsmaka, hon godkände dom.Det är bra att ha lite bullar eller muffins hemma, ska man till stranden är det gott att ha med sig.  Tycker jag att jag har varit en sån där traditionell mormor idag.Ibland försöker jag vara en sådan mormor som min mamma har varit mot sina barnbarn. Men jag tror att Alize känner samma trygghet hos oss, som våra barn har känt hos sin mormor och morfar.Men det är väl så att jag tillhör en annan generations mormödrar, vi spelar spel på datorn eller ute och åker raggarbil. I fredags t.ex. var vi på konsert Thomas Ledin, jag är inte så förtjust i honom men vi fick biljetterna gratis och Alize tyckte det var roligt, till helgen ska vi jobba på W & W. Vi pratar om mycket saker som hon undrar över.Ont i magen kan vara något helt annat, kanske är det något som är för jobbigt för att prata med mamma eller pappa om, då finns mormor. De vi pratar om är vår lilla hemlis.
Det är viktigt att lyssna på vad barn säger, vi kan vara dåliga på det .

Kommentarer


Kommentera inlägget här: