blixtgordon

Regnig dag

Kategori: Allmänt

Torsdag 23 juli.

Ett sånt jäkla väder , regn regn regn. Hoppas att det blir bättre väder imorrn då åker vi till Falköping och Tidaholm. I Tidaholm ska vi hälsa på Loffe, sen drar vi till Falköping Nasco meet titta lite på bilarna och cruisa. Idag fick vår lilla groda sin önskan uppfylld, en liten kattunge. Söt liten sak som ska heta vad vet jag, hon kommer säkert på nåt namn.
Såg ett program om unga mödrar på TV ikväll.Kommer ihåg när vår dotter fick grodan, ( vår dotterdotter)många tyckte inte det var klokt att skaffa barn så tidigt, hon hade inte fyllt 19 år. Men jag glömmer aldrig vad min mamma sa, när Anna skulle berätta att hon var gravid. Mormor sa - va det inte värre, jag trodde ni skulle emigrera till Amerika. Anna och Alize pappa bestämde sig för att behålla barnet, som förälder ställer man ju givetvis upp. Trodde inte att det fanns så många fördomar om unga mammor, men det fick man både se och höra. Som någon sa till mig, vad har hon ställt till med, hur ska det gå, hur vissa tittade på henne när hon kom med barnvagnen.Och det har gått bra, fast hon har varit ensam mycket, så har hon klarat det galant. Vi är verkligen stolta över vår dotter, börja jobba lite när Alize bara var 8-9 mån. Inget körkort i början cyklade med den lilla, envis. Skotta snö på vintern innan hon körde till jobbet, skötte det mesta själv hela veckorna, eftersom Alize pappa jobba borta hela veckan.
Ingen ska någonsin säga att Anna inte har hjälpt till med försörjningen, hon har verkligen lärt sig att vända och vrida på varje slant. Efter ett par kämpiga år har hon det bra både privat och ekonomiskt.
Hon är värd att bli lycklig.
Nu ska jag ta en kopp kaffe och en cigg

Kommentarer


Kommentera inlägget här: