blixtgordon

Festen är över.

Kategori: Allmänt

Söndag 19 juli.

Festen är över, mullret har tystnat, en och annan amerikanare kör förbi. Dagarna ute på Getterön har varit skitroliga, jag står på linen och tar emot bilarna hur roligt som helst. Många trevliga människor träffar man, det är inte många som gnäller. Fredagen börja klockan 9 och jobba till 16 solen sken det var varmt och gott. På kvällen åkte vi ner till stan med Suss, Björn, Börje, Therese, Emma, Manuel, Michael och dom bägge små knoddarna. Satt utmed Rosenfredsgatan och titta sen dök vår lilla groda upp, Hela gänget var ute och cruisade, hon följde med oss hem skulle ju oxå jobba ute på fältet.
Lördag morgon började med att jag synade trappan åkte kana hela vägen ner, fastna med armen i räcket. Kom ner på sista trappsteget trodde att jag hade brutit armen, det gjorde så in i helsike ont. Kommentarerna från Alize och Thomas va - mormor du väckte mig. -slog du dig. Va fan tror han. Det första jag tänkte på vem ska jobba för mig ute på fältet" plikten framför allt". Vädret var inte så bra på lördan, regnet öste ner, men det kom folk iallafall. Dom flesta var glada och trevliga, dessa människor är såna. Kände på eftermiddagen att min arm börja göra ont, när jag tittar på den är där ett blåmärke som jag aldrig har skådat innan och en knöl. Men det blir väl bättre.
På kvällen var vi en stund hos Björn o Suss, vi åkte en vända genom stan när vi skulle hem, festen var i full gång.
Nästa helg bär det av till Falköping och Tidaholm.
Nu tar jag en kopp kaffe och en cigg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: