blixtgordon

Upp med tuppen

Kategori: Allmänt

Torsdag 3 december.

Fick gå upp tidigt idag, skulle vara nere på förvaltningen klockan nio. Jajaja vet att många inte tycker det är tidigt men för mig är det så. Brukar gå ut med Gordon vid sju-tiden men sen lägger jag mig igen och kan sova till nio. Efter frukost brukar jag vakna till liv.
Efter infomötet var jag och hämta lilla grodan, sen bar det iväg till ridningen. Hon var så duktig idag, vi var ute i skogen, hon hoppade över naturliga hinder och fick trava på smala stigar. Hon har blivit mycket tuffare nu och lärt sig väldigt fort.
Vi åkte och handla på hemvägen, köpte ingredienser till ischoklad och givetvis vårt obligatoriska fikabröd.
Medan morfar gjorde kvällsmat, gjorde vi ischoklad, dom blev jättegoda. Vi var tvugna att smaka på några.
Anders kom hem och fika med oss, nu sover grodan och morfar så sött. Hon ska ju tvunget ligga hos morfar, för som hon har sagt- Om jag ligger i min säng däruppe, kanske jag drömmer nåt hemskt och vaknar. Då om jag ska gå ner till dig och morfar kanske jag ramlar i trappan och bryter benet. - Men kan inte mormor göra det, som får ligga uppe i din säng?- Nä för du blir inte så rädd, så du måste gå ner till morfar. En mycket klok tjej.

Nu ska jag ta en kopp kaffe, ciggen är redan averkad.




Alize gör ischoklad




Morfars och Alize Tomteland




Alize och Anders tittar på TV

Kommentarer


Kommentera inlägget här: