blixtgordon

Nu var julen över.

Kategori: Allmänt

Lördag 26 december.

Jaha då var denna julen över, men lika fin som dom sista jularna har varit.
Jag börjar med julafton.
Eftersom Thomas o jag inte har några barn hemma längre, åt vi en stilla frukost med sill,skinka,julost,sillsallad och mycket mer. Anders kom hem vid 12-tiden och då ville han doppa i grytan och då blev det mer mat. Sen satte vi oss och tittade på Kalle Anka en stund, innan det var dags att åka till Anna, Billy och lilla grodan. Vi hade knytkalas så vi hade med oss lite och Anki ( Billys mamma) hade med lite. Anna hade gjort alldeles för mycket mat som vanligt, men gott vad det. Sen gästspelade jag som tomte för lilla Wilma, helt underbar liten tjej, inte ett dugg rädd fråga mig om allt, vad jag bodde, hur gammal jag va, om jag hade nåt hår????. Delade ut några julklappar där. Sen var det vår tur att vänta på tomten, hade bestämt att David skulle komma och lämna paketen vid dörren eftersom Alize börjar bli skeptisk om tomten finns. Men när hon skulle krama tomten, så sa hon efter en stund,- det var David det kände jag på lukten. Men hon var inte besviken för det, sen öppnades det julklappar på löpande band. Vi fick en sodastreamer som vi ska ta och prova imorrn.
Sen satt vi och prata och skratta hade jättetrevligt ända till halv elva, då tyckte vi att det var dags att åka hem.
Juldagen: Inget alls, vi hade det bara lugnt och skönt Thomas och jag åt Paradis titta på TV jammi.
Annandagen: Det var vår tur att ha kalkonmiddan för alla, vi var 17 stycken så det gick åt en hel del kalkon, brysselkål, rödkål, potatis och sås. Till efterrätt blev det gräddvanilj glass och varm hallonsås. När alla hade åkt diska jag och sen har vi tittat på Thomas julklapp Familjen Macahan en riktig kultfilm.
Nu är julen över och snart är det ett nytt år, vilket jag alltid tycker är jobbigt man vet inte vad som väntar en nästa år hoppas att det är några goda och roliga saker.

Nu ska jag ta en cigg och en kopp kaffe.

Här kommer några bilder från helgen





I väntan på tomten.



Titta han kom






Ser nästan ut som Billy inte fått nån julklapp än.







Alize hälsar på tomten

Kommentarer


Kommentera inlägget här: