blixtgordon

Grodjakt

Kategori: Allmänt

Onsdag 19 augusti

Idag har vi varit ute och tränat på den nya cykeln igen, det går riktigt bra nu. Gordon och jag får mycke motion nu när Alize vill att vi ska gå långpromenad varje gång.
På eftermiddagen tog Alize och jag en tur ut till min jobbarkompis i Tvååker, hon bor i ett underbart litet hus med två tonåringar en hund Olga, katt Missi  och jag såg inte hur många kaniner där var men tror fyra stycken.
Man blir så lugn när man kommer ut till hennes lilla hus där är så fridfullt, vi pratade om hur roligt det ska bli att börja jobba igen efter lång semester.
Alize fick lite saker av Annas dotter Annie, för det är Alize födelsedag imorgon så då blir det kalas. Med god hembakad tårta och goda frallor. Väldigt viktigt med att det ska vara jordgubbar på tårtan, och chokladpudding på morgonen. Det har varit så sen hon var liten, så det är tradition.
Hon plockade med sig en groda när vi var hos Anna, när vi åkte hem berättade hon om när hon och hennes pappa hade grodor när dom bodde i Tångaberg.
Jag kan ju säga så här att min dotter blev inte så glad, när det flyttade in en ny hyresgäst i form av en groda. Men det är inte mycke hon kan neka sin dotter, så den får säkert stanna.
Jag har redan tagit en kopp kaffe men en cigg ska sitta gott.


Visst är huset fint, man kan nästan tro att tomten bor här













Den nya hyresgästen, söt va?









Detta är Olga, hon håller ordning på ungdomsgården

Kommentarer


Kommentera inlägget här: